ONKO program

Onkologické ochorenia sú na druhom mieste z hľadiska výskytu a úmrtnosti, po kardiovaskulárnych ochoreniach a ich počet naďalej stúpa. Vďaka možnostiam včasnej diagnostiky a úspešnosti liečby vzrastá počet ľudí, tzv. preživších po onkologickej liečbe, ktorí majú pretrvávajúce zdravotné ťažkosti vyplývajúce z prekonanej onkologickej diagnózy, či absolvovanej onkologickej liečby. Význam preto majú všetky aktivity, ktoré znižujú chorobnosť preživších a umožňujú im čo najlepšie sa zaradiť do bežného života. V sanatóriu Dr. Guhra v Tatranskej Polianke od februára tohto roku poskytujeme liečebný program  respiračnej fyzioterapie zameraný na onkologických pacientov, ktorí sú po hrudnej operácii a sú po ukončenej onkologickej liečbe. Pacienti môžu na liečenie nastúpiť do dvanástich mesiacov od hrudnej operácie, kde sa im venuje špecializovaný tím pod vedením lekárky FRO MUDr. Timey Takácsovej, fyzioterapeuta Mgr. Mariána Jendrichovského, PhD. a klinickej onkologičky, MUDr. Márie Rečkovej, PhD..

Pooperačná respiračná starostlivosť u onkologických pacientov sa týka ústavnej indikácie, alebo kúpeľnej indikácie skupiny V/4 (stavy po operáciách dolných dýchacích ciest a pľúc a po transplantácii pľúc).  Jedná sa o ústavnú starostlivosť na odporúčanie pneumológa, alebo kúpeľnú liečbu na odporúčanie chirurga, pneumológa, internistu a všeobecného lekára.

Komplexné informácie nájdete už čoskoro aj na stránke sanatória.

Ako hodnotíte tento článok?
0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5 (0 votes, average: 0,00 out of 5)
You need to be a registered member to rate this.

Pridaj komentár