AMBULANCIA

Nezmluvná AMBULANCIA SVLZ v odbore Fyzioterapia a Liečebná Rehabilitácia

Akreditované pracovisko MZ SR pre výučbu NMS konceptu diagnostiky a terapie fyzioterapeutov a lekárov.

Adresa: Janka Kráľa 1, 06401 Stará Ľubovňa (za daňovým úradom)

mobil: +421 918 269 024

Objednávanie na základe telefonického dohovoru!

Ordinačné hodiny:

Utorok                       800 – 1600

Štvrtok                       800 – 1600

zámer pracoviska : Poskytovať služby v oblasti fyzioterapie a liečebnej rehabilitácie v súlade s  Európskymi štandardmi

filozofia pracoviska : Aktívne zapojenie pacienta do tvorby vlastného pohybového zdravia

Diagnostika a liečba funkčných porúch pohybového aparátu zahŕňa:

• Hodnotenie komplexného pohybového stavu pacienta s využitím progresívnych funkčných testovacích metód
  • Analýza klinických údajov na potvrdenie diagnózy, identifikáciu hlavných problémov a formovanie prognóz
  • Tvorba cielených a efektívnych terapeutických programov orientovaných na problém pacienta, s využitím širokej škály liečebných techník, terapeutických postupov a metód manuálnej medicíny.
  • Poskytovanie odborného poradenstva z oblasti fyzioterapie a liečebnej rehabilitácie.

Indikácie

• poruchy funkcie chrbtice a periférnych kĺbov
  • rehabilitácia poúrazových a pooperačných stavov (stavy po zlomeninách, luxáciach, poranenia šliach a mäkkých tkanív)
  • poruchy funkcie súvisiace s poškodením centrálneho a periférneho nervového systému (mozgové príhody, periférne parézy…)
  • poruchy platničiek s  koreňovými príznakmi (bolesť, tŕpnutie, zmeny citlivosti a svalovej sily)
  • zápalové (reumatické) a degeneratívne ochorenia kĺbov, šliach a spojivových tkanív
  • štrukturálne a funkčné vývinové odchýlky pohybového systému, chybné držanie tela, skoliózy a deformity
  • liečebná telesná výchova cielená na úpravu svalovej nerovnováhy, porušených pohybových stereotypov a porúch stability na rôznych úrovniach
  • kardiovaskulárne ochorenia: liečebno-preventívne a záťažové programy pri arteriálnej hypertenzii, infarkte myokardu…
  • dychová nedostatočnosť spojená s respiračnými a posturálnymi ochoreniami
  • funkčné, vertebrogénne a vestibulárne závrate, a poruchy rovnováhy
  • predoperačná príprava a pooperačná pohybová liečba

Prehľad zdravotníckych výkonov:

• konzultácia zameraná na riešenie špecifického pohybového problému pacienta
  • vstupné komplexné vyšetrenie (anamnéza, klinická analýza, kineziologický rozbor, cielená terapia, pohybová inštruktáž)
  • kontrolné vyšetrenie: stanovenie prognózy a dlhodobého rehabilitačného plánu
  • manuálna terapia s využitím mäkkých, mobilizačných, trakčných, spojivových techník na ovplyvnenie pohyblivosti chrbtice a periférnych kĺbov, transverzálna svalová mobilizácia, TrP release
  • manuálna a mechanická terapia radikulárnych (koreňových) syndrómov: neurálna mobilizácia, stimulácia periférneho motoneurónu, mechanická repozícia ľahších stupňov poruchy disku, úprava statiky
  • cvičenia na neurofyziologickom podklade (hlboký stabilizačný systém, senzomotorická integrácia, vertical walking)
  • reedukácia chybných pohybových stereotypov (dýchanie, stoj a chôdza), cvičenie brušných svalov na overbale, stabilizačné cvičenia, špecifické cvičenia na rôzne druhy pohybových problémov.
  • respiračná fyzioterapia
  • vestibulárna rehabilitácia (postupy na ovplyvnenie závrate a porúch rovnováhy)
  • modelácia liečebno-preventívnych programov zameraných na kardio-pulmonálne ochorenia (záťažový tréning pri ischemickej chorobe srdca, hypertenzii a po infarkte myokardu)
  • inštruktáže o posturálnej životospráve (škola chrbtice a kĺbov), prevencia recidív bolesti, zdravý pohybový vývin detí, ergonomické poradenstvo formou edukačného pohovoru