COVID program pre pacientov

Rozhodli sme sa pomôcť pacientom, v situácii zníženej dostupnosti respiračnej terapie. Pripravili sme program respiračnej fyzioterapie, v ktorom môžete nájsť adekvátnu odpoveď na konkrétne prejavy ochorenia a pretrvávajúce obtiaže: pacienti ktorí sa zadýchavajú, trpia únavou, obmedzeniami pri bežných denných aktivitách, alebo len sa “necítia vo svojej koži“

Autori: fyzioterapeuti a lekári, ktorí sa dlhodobo a špecializovane venujú pacientom s pľúcnymi ochoreniami.

Čo by ste mali vedieť

• u väčšiny pacientov nie je špecializovaná dychová terapia nutná. Ich stav sa spontánne zlepší odpočinkom, symptomatickou liečbou a postupným zvyšovaním aktivity
  • približne 10-30 % osôb môže mat pretrvávajúce alebo dlhodobé zdravotné alebo funkčné problémy po prekonaní COVID-19 rôzneho charakteru a intenzity
  • niektorí pacienti potrebujú ďalšie klinické vyšetrenia pri pretrvávaní respiračných, srdcových alebo neurologických problémoch.

Komu je program urceny?

Program je určený pacientom u ktorých aktuálne prebieha ochorenie, alebo pacientom ktorí ochorenie COVID 19 už prekonali.

otázky:

• máte prejavy akútnej dychovej nedostatočnosti alebo až dychovej tiesne?
  • máte prejavy dýchavice (dušnosti) v pokoji alebo pri zvýšenej záťaži?
  • máte prejavy obťažujúceho, nekontrolovaného kašľa?
  • cítite sa vyčerpaní a unavení?
  • mate problémy naplno vykonávať bežne denne aktivity?

Význam programu:

1. zníženie prejavov dychovej nedostatočnosti a tiesne v akútnej fáze infekcie
    2. obnoviť dychový vzor a pokles dychovej funkcie po vyliečení z infekcie

Registracia do programu COVID terapeut: rft.physioplus.sk

Ústavna a kúpeľná liečba v Sanatóriu Dr. Guhra Tatranská Polianka

klimatický a respiračný program pre post COVID 19 pacientov v trvaní 14=21 hradený posťovnou v kategórii A